چند پیشنهاد غذایی متفاوت برای ناهار
چند پیشنهاد غذایی متفاوت برای ناهار

چند پیشنهاد غذایی متفاوت برای ناهار


برای خانم ها پیش امده است که ندانند، برای ناهار چه غذایی بپزند، اما ما در این مقاله به کمک ان ها امده ایم تا چندین غذای خوشمزه را معرفی کنیم. یکی از این غذاها، زرشک پلو با مرغ است که بسیار محبوب است،  و مواد لازم برای تهیه ان ، برنج و زرشک و مرغ و زعفران و انواع ادویه ها می باشد که می توان برای ناهار ان را اماده کرد، و زمان تهیه ان نیز مناسب است.
کته گوجه هم غذای بسیار ساده ای می باشد که از رب و گوجه و سیب زمینی و برنج تشکیل شده است و می توان ان را به سرعت اماده کرد و نوش جان نمود، و در کنار ان می توانید از ماست هم استفاده کنید که طعم ان را بی نظیر می کند.

اشکنه تخم مرغ از جمله غذاهای سنتی و قدیمی کشور است، و البته بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، تخم مرغ و سیب زمینی و پیاز از جمله، مواد اصلی این غذا هستند.
کوکوسیب زمینی هم بسیار خوشمزه است و در میان مردم، از محبوبیت خاصی برخوردار است، و زود اماده می شود و مواد لازم ساده ای دارد، این غذا با نان مورد استفاده قرار می گیرد و همان طور که می دانید احتیاج به پختن برنج ندارد و برای وعده ناهار مناسب است.
خورش قیمه، بسیار لذیذ است به خصوص ان که در ان از لیمو عمانی استفاده شود طعم ان عالی خواهد شد ، این خورش حتما به همراه برنج استفاده می شود و در ان لپه وجود دارد، برخی از افراد به همراه ان بادمجان هم قرار می دهند که بنابر سلیقه تهیه ان متفاوت است.
غذای دیگر، میرزا قاسمی می باشد، که از غذاهای شمالی به حساب می اید، و تهیه ان دقت کمی را می گیرد و خیلی زود اماده می شود، این غذا به همراه نان استفاده می شود و برخی در کنار ان از سبزیجات هم استفاده می کنند.

فلافل یک غذای عربی است که البته در حال حاضر، بین المللی شده است و طعم بسیار خوبی را دارد و حتی در جنوب کشور هم اماده می شود و البته فلافل جنوب بسیار تند است ، این غذا از نخود تهیه می شود و به ان ادویه و سیر هم زده می شود، و به همراه گوجه و خیار شور و نان فانتزی میل می گردد.
کوکوسبزی هم ، بسیار خوشمزه است و بایستی برای تهیه ان ، ارد و تخم مرغ و سبزی کوکو و نمک اماده کنید و با هم مخلوط کرده و ان را درست کنید و بعد به همراه گوجه و یا ماست نوش جان کنید.
تن ماهی هم می تواند برای ناهار مورد استفاده قرار بگیرد، و بایستی ان را بیست دقیقه در اب جوش ، بجوشانید و بعد به همراه برنج ان را میل کنید ، البته که برخی هم ان را به همراه نان استفاده می کنند.
یکی از غذاهای خوش اب و رنگ، مرصع پلو می باشد که در برخی مناطق کشور، به ان جواهر پلو گفته می شود و می توان حتی در مهمانی ها هم ان را درست کرد.
یکی دیگر از غذاها، البالو پلو می باشد که به دلیل استفاده البالو در ان طعم بی نظیری پیدا کرده است و در واقع یک نوع غذای فصلی می باشد. 
قلیه ماهی نیز از جمله غذاهایی است که می توان ان را درناهار تهیه کرد، و این غذا ، جنوبی می باشد و طرفدار زیادی دارد.
کشک بادمجان، یک غذای اصیل و بسیار قدیمی در کشور است و از بادمجان تهیه می شود ، و این کشک است که به ان رنگ می بخشد ، و یک غذای بسیار راحتی است که زود اماده می شود.