چرا رژیم غذایی رنگین کمانی مناسب است؟
چرا رژیم غذایی رنگین کمانی مناسب است؟

چرا رژیم غذایی رنگین کمانی مناسب است؟


با توجه به گفته دانشمندان استفاده از، مواد خوراکی با رنگ های مختلف، می تواند روی بدن تاثیر بگذارد و افراد باید از رژیم غذایی رنگین کمانی استفاده کنند، هر کدام از این خوراکی ها با توجه به رنگشان به قسمت های متقاوتی از بدن مهاجرت می کنند، برای مثال خوراکی های سبز رنگ و یا زرد رنگ به دلیل داشتن، لوتئین به سمت چشم حرکت می کنند و باعث تقویت ان خواهند شد و فرد دچار مشکلات بینایی نمی شود، مثل هویج، کرفس و فلفل و حتی دانشمندان گفته اند که این خوراکی ها فقط مربوط به میوه ها و سبزیجات نمی شود بلکه، در غلات، اجیل ها، حبوبات ، ادویه جات و غیره هم وجود دارد.
ماست که سفید رنگ است، بسیار برای عملکرد خوب روده مفید است و می تواند سلول های روده را در برابر بیماری ها مقاوم کند و به باکتری هایی که به صورت هم زیست با روده زندگی می کنند کمک کند تا مواد غذایی را، به خوبی هضم کنند.
میوه های قرمز مثل توت فرنگی، حتی گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای قرمز، منبع غنی ویتامین سی می باشند و می توانند به جذب اهن هم کمک کنند، و بدن را در برابر ویروس سرما خوردگی مقاوم می کنند و حلوی اب ریزش بینی و گلودرد را می گیرند.
سبزیجات مثل کلم بروکلی، کلم، کرفس،کاهو به وفور دارای ویتامین کا و ای می باشند، و هم چنین اینکه ویتامین دی دارند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند، این مواد غذایی می توانند از روند رشد و تکثیر انواع سلول ها کنترل به عمل اورند و جلوی سرطانی شدن ان ها را بگیرند و در واقع می توان، گفت که انتی اکسیدان هستند.
میوه های نارنجی مثل پرتقال و نارنگی و ملون، و حتی کدو تنبل، دارای انواع ویتامین ها و املاح هستند و می توانند گلودرد و انفولانزا را درمان کرده و یا اینکه از ان پیشگیری کنند، و باعث نرمی تار های صوتی حنجره هم می شوند و از طرفی ، از ازاد شدن بی اندازه ی هیستامین در بدن هم جلوگیری می کنند.
مواد خوراکی ابی و بنفش مثل بلوبری، می توانند بر روی قلب اثر کنند و از مشکلات قلبی و عروقی پیشگیری کنند و هم چنین اینکه، به کاهش خطر دیابت نوع دوم کمک می کنند.
زردچوبه و زنجبیل که رنگی مایل به زرد دارند، باعث گرمی بدن شده و به دلیل داشتن منیزیم، باعث انبساط عضلات و ارامش ان ها می شوند و درد را کاهش می دهند، از طرفی ضد سرطان هم هستند.
داشتن این چنین رژیم غذایی ای، باعث می شود که فرد از هر نوع ماده غذایی میل کند و املاح و ویتامین ها را به صورت کامل دریافت کند که این باعث می شود که هر ارگانی بتواند به خوبی عملکرد داشته باشد و دچار مشکل نشود و عارضه ای ایجاد نگردد.
از طرفی میوه های استوایی با هر طیف رنگی،بر روی سیستم عصبی اثر می گذارند، و از زوال عقل و حتی بیماری الزایمر پیشگیری می کنند. اجیل ها نیز با طیف رنگی متفاوت می توانند چربی مفیدی برای بدن تهیه کنند و از سکته قلبی و مغزی پیشگیری نمایند، هم چنین اینکه دارای امگا۳ هم می باشند که، باعث تقویت حافظه می شوند .
سیر و فندق برزیلی هم با اینکه رنگ خاصی ندارند اما، به دلیل داشتن سلنیوم، می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.
سیب با هر رنگی که داشته باشد اعم از قرمز و زرد و سبز، برای محکم شدن دندان ها و تمیزی انها بسیار مفید است و از امراض مختلفی هم جلوگیری می کند.