شیوع دل درد بعد از غذا خوردن در بین نوجوانان
شیوع دل درد بعد از غذا خوردن در بین نوجوانان

شیوع دل درد بعد از غذا خوردن در بین نوجوانان

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، مشخص شده که حدود ۱۱ درصد از مردم به خصوص نوجوانان بعد از میل غذا، دچار درد شکم می شوند، و بیشتر این افراد بعد از این عارضه اسهال و یبوست را تجربه می کنند، و اغلب ان ها سنین پایین تر از ۱۸ دارند، این افراد هم چنین مورد بررسی های بیشتری قرار گرفتند، مشخص شد که اغلب نوجوانان از غذاهای ناسالم بیشتری استفاده می کنند مثل انواع فست فود ها که روغن بسیار زیادی دارد و البته سوخته است، که این روغن ها می تواند اسیب به معده وارد کند.
از طرفی این افراد، معمولا از سبزیجات و میوه ها کمتر استفاده می کنند چرا که دیده شده است که بسیاری از نوجوانان از سبزی هایی مثل کلم بروکلی و کاهو و تره خوششان نمی اید، و البته میوه هایی مانند سیب که بسیار خواص درمانی و خوبی را دارد مصرف نمی کنند.


هم چنین ادویه غذای این افراد زیاد است و همین موضوع می تواند باعث رنجش معده و شکم شود، و حساسیت ایجاد کند، حتی در بعضی موارد دیده شده است که افسردگی یک نوجوان باعث می شود که بعد از غذاخوردن دل درد بگیرد و یا اینکه، اگر اضطراب داشته باشد، این درد شکم را تجربه می کند، که در واقع مشکل بزرگی می باشد.
در تعدادی از نوجوانان نیز نفخ شکمی دیده شده است که می تواند یک علت ان، خوب نجویدن غذا باشد و یا عدم تحرک، که در این صورت می توان به این افراد، پروبیوتیک داد که مصرف کنند چرا که این گونه از مواد باکتری های مفیدی دارند که به عملکرد معده و روده کمک می کنند، و اگر علت دل درد این موارد باشد به بهبود ان می تواند تاثیر بگذارد.
گاهی اوقات افراد خواب خوبی ندارند، و همین موضوع باعث می شود که بعد از خوردن غذا دل درد بگیرند که ، باید الگوی خواب خود را تنظیم کنند.
هم چنین با ورزش کردن می توانید باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش خود شوید، تا مبتلا به دل درد نشوید. در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که، به ماده ای حساسیت دارند که منجر به درد شکم می شود که باید با روش ازمون و خطا متوجه ان ماده غذایی شده و دیگر ان را مصرف نکنید.
برخی دیگر از نوجوانان ممکن است دچار زخم معده شده باشند که این مورد ، کمتر دیده شده اما حتما به سوزش سر دل توجه کنید و ان را نادیده نگیرید.
درصدی از نوجوانان نیز در معرض مواد شیمیایی زیاد هستند، اینگونه از افراد بهتر است که از غذاهای فراوری شده و بسته بندی شده کمتر استفاده کنند، تا دچار درد شکم نشوند.
ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن هم، می تواند یکی دیگر از عوامل درد شکم بعد از غذا خوردن در بین نوجوانان باشد، که در مواقعی به دلیل کاهش فعالیت باکتری های مفید روده و معده، این ارگان ها مستعد ابتلا به عفونت و بیماری شده و باعث دل درد فرد می شوند.
علت دیگر دل درد، این است که اغلب نوجوانان ، به بازی و تفریح و درس مشغول هستند، و خیلی دیرتر غذا می خورند و معده ان ها خالی می ماند، و بعد از غذا خوردن ، به دلیل به یک باره پر شدن فضای معده ، دچار دل درد شدید می شوند ، این طور مواقع بهتر است که نوجوانان در طول روز مقدار کم خوراکی مصرف کنند تا معده انها به مشکل بر نخورد.
گاهی اوقات هم بعد از غذا بلافاصله می خوابند، که در این حالت هم باعث درد شکم می شود .